Ik kom mijn medicijnen het liefst afhalen. Wat zijn de openingstijden?

Kijk op de homepagina van onze website voor de openingstijden. Daar vind je ook informatie over de afhaalmogelijkheden en bezorgservice. Buiten de openingstijden kun je bij spoedgevallen gebruikmaken van de dienstapotheek. Je kunt dus 24/7 je medicijnen afhalen.

Ik wil graag het originele merkmedicijn ontvangen, in plaats van het generieke doosje. Kan dat?

Dat kan alleen in de uitzonderlijke situatie dat jouw huisarts en de apotheker gezamenlijk vaststellen dat er sprake is van een medische noodzaak. Dat kan bijvoorbeeld als je een allergie hebt voor afwijkende hulpstoffen.

Mijn geneesmiddel is al langer niet leverbaar. Wat doen we om het middel toch te krijgen?

In het geval er geen alternatief beschikbaar is, doet de apotheek een poging om het in het buitenland te bestellen.

Wat is mijn voordeel om klant te zijn bij Netwerk Apotheken?

Het voordeel van een apotheek die aangesloten is bij Netwerk Apotheken, is dat de apotheken in dat netwerk onderling veel kennis uitwisselen en samenwerken. Dat betekent dat je erop kunt vertrouwen dat jouw apotheek altijd op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen in de farmacie; zowel op gebied van zorg, als op gebied van leveringen van geneesmiddelen. En de naam verklapt ook dat een Netwerk Apotheek in een netwerk opereert van zorgverleners uit jouw omgeving. Jouw apotheek werkt dus nauw samen met de huisarts en andere lokale zorgverleners. Uiteindelijk om samen toe te zien op jouw gezondheid.

Ik ben hier nieuw komen wonen. Hoe kan ik me inschrijven?

Ga naar de pagina 'Inschrijven' op deze website! Vul het formulier in.

Waarom is mijn geneesmiddel telkens niet op voorraad?

Het is moeilijk om een specifieke oorzaak aan te wijzen. Doordat wereldwijd de geneesmiddelenproductie is verschoven naar India, ontstaat er een grote afhankelijkheid van slechts enkele wereldwijde producenten. Als de productie daar dan stil komt te liggen, merken wij dat uiteindelijk ook in Nederland. In Nederland hebben we lage medicijnprijzen. Dat betekent dat ons land voor de farmaceutische industrie niet altijd aantrekkelijk is voor de afzet van medicijnen. Andere landen gaan voor bij de levering. Meer weten over de achtergronden van de geneesmiddeltekorten? Klik dan hier.

Wat kan ik van mijn apotheek verwachten?

De apotheek heeft dagelijks te maken met geneesmiddelentekorten. Toch doen wij er alles aan om je bij een tekort, een passend alternatief aan te bieden. Als het medicijn dat je gebruikt, opeens niet meer leverbaar is, is er een aantal opties:

  1. Je krijgt een geneesmiddel met dezelfde werkzame stof en sterkte, als dat voorhanden is.
  2. Als er geen alternatief beschikbaar is, overleggen we met jouw arts. Wij bespreken dit met je. Je hoeft dus niets te doen.

Ik heb een ander doosje en ik heb toch het idee dat het middel anders werkt? Wat moet ik doen?

Neem direct contact met ons op. Samen zoeken we naar een oplossing!

Ik wil graag het originele merkmedicijn ontvangen, in plaats van het generieke doosje. Kan dat?

Dat kan alleen in de uitzonderlijke situatie dat jouw huisarts en de apotheker gezamenlijke vaststellen dat er sprake is van een medische noodzaak. Dat kan bijvoorbeeld als je een allergie hebt voor afwijkende hulpstoffen.

Mijn geneesmiddel is al langer niet leverbaar. Wat doet de apotheek om het middel toch te krijgen?

In het geval er geen alternatief beschikbaar is, doet de apotheek een poging om het in het buitenland te bestellen.

Hoe vraag ik herhaalmedicatie aan?

Maak eerst een keuze: Kies je voor automatische herhaling of wil je liever zelf herhalen. Meld je aan via het formulier op deze website.

Hoe vraag ik herhaalmedicatie aan?

Kies je voor automatische herhaling? Of wil je liever zelf herhalen via je pc of via de app? Meld je aan!  

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Via het formulier 'wijziging contactegegevens' op deze website geef je eenvoudig je wijzigingen door.

Hoe kan ik de herhaalmedicatie stopzetten?

Stuur ons bericht via het contactformulier. We nemen contact met je op!

Waarom moet ik soms bijbetalen aan de balie?

Jouw zorgverzekeraar bepaalt welke geneesmiddelen worden vergoed. Dat betekent dat je soms moet bijbetalen. De apotheek volgt verplicht het beleid van jouw zorgverzekeraar.

Wat houdt het preferentiebeleid in?

In de meeste gevallen vergoedt de zorgverzekeraar één merk van hetzelfde soort geneesmiddel. Dit noemen we het zogeheten preferente merk. Lees meer over het preferentiebeleid.

Kan ik om een ander merk vragen dan ik van jullie meekrijg?

Je kunt jouw arts vragen om een medische noodzaak af te geven voor een ander merk. Is die medische noodzaak er niet volgens de arts of apotheker? Dan moet je medicijnen van dit merk zelf betalen.

Ik heb een ander doosje en ik heb toch het idee dat het middel anders werkt? Wat moet ik doen?

Neem direct contact met ons op. We zoeken samen een oplossing.